„Aspirația noastră fermă este de a ajune între primii trei jucători pe toate piețele unde concurăm și ne apropiem cel mult de acest obiectiv în România. Ne vom concentra pe extinderea stațiilor de gaz pe care le deținem în prezent și pe achiziții în România”, a declarat Hoglund.
MOL a încheiat la începutul lunii februarie achiziția celor 42 de benzinării cumpărate de la ENI România, companie din grupul italian Eni, și a ajuns la o rețea de aproximativ 200 de unități de distribuție a carburanților.
Totodată, grupul ungar intenționează să construiască noi stații de alimentare cu carburant pentru a-și extinde rețeaua din România.
OMV Petrom deține cea mai mare rețea de benzinării din România, fiind urmată de Rompetrol, parte a KMG International, și Lukoil.
Acțiunile MOL au avansat cu 5,2% de la începutul acestui an pe bursa de la Budapesta, valoarea de piață a companiei ridicându-se la 1.270 miliarde de forinți (4,7 miliarde de dolari).
Prin comparație, titlurile OMV Petrom au coborât cu 13% pe bursa de la București în aceeași perioadă.
Hoglund a anunțat, de asemenea, că MOL va începe să testeze 30 de benzinării pilot în Europa Centrală și de Est, inclusiv în România și Ungaria, în care va fi disponibilă o gamă mai variată de obiecte, cum ar noi sortimente de cafea, produse de patiserie și alimente.
MOL, a doua mare companie din Ungaria după valoarea de piață, caută mijloace pentru a crește producția și pentru a-și îmbunătăți cota de piață, în condițiile în care se confruntă cu declinul prețului la petrol și scăderea rezervelor de energie în estul Europei.
În acest sens, grupul ungar intenționează să investească 1,8 miliarde de dolari în acest an în operațiunile pe care le deține, a afirmat directorul financiar al MOL, Jozsef Simola, în luna februarie.
De asemenea, Hoglund a afirmat că că MOL este „la câteva luni distanță” de încheierea înțelegerii cu Eni pentru cumpărarea stațiilor de alimentare din Cehia.
MOL vizează obținerea unui profit înainte de dobânzi, taxe, deprecieri și amortizări (EBITDA) de aproximativ 300 de milioane de dolari pentru divizia de retail până în 2017. Anul trecut, profitul EBITDA generat de divizia de vânzări s-a situat la 205 milioane de dolari.
Veniturile nete din vânzări ale grupului MOL au scăzut cu 13%anul trecut, de la 24,14 miliarde de dolari la 20,97 miliarde de dolari , în timp ce profitul EBITDA a coborât cu 24%, de la 2,32 miliarde de dolari la 1,77 miliarde de dolari, potrivit datelor publicate de MOL.
Profitul net atribuibil acționarilor a scăzut cu 49% în 2014, la 50 de milioane de dolari comparativ cu 98 de milioane de dolari cu un an în urmă.
În moneda locală, declinul veniturilor din vânzări a fost de 10%, la 4.869 de miliarde de forinți, iar scăderea profitului EBITDA de 21%, la 409 miliarde de forinți.